ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΣΥΓΚΡΑΣΗΣ | ΤΡΕΙΣ ΑΓΙΟΙ ΠΑΙΔΕΣ
15578
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-15578,page-child,parent-pageid-15575,qode-listing-1.0.1,qode-social-login-1.0,qode-news-1.0.2,qode-quick-links-1.0,qode-restaurant-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-13.0,qode-theme-bridge,bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.4,vc_responsive
 

ΤΡΕΙΣ ΑΓΙΟΙ ΠΑΙΔΕΣ

Ἡ ἑορτή τῶν Ἁγίων Τριῶν Παίδων καί τοῦ Προφήτου Δανιήλ

ὡς προεικόνιση τοῦ Θαύματος τῆς Γεννήσεως τοῦ Κυρίου

 

Ὁ ἑορτασμός τῶν Ἁγίων Τριῶν Παίδων

Ἡ Ἐκκλησία μας, λίγες μόνο μέρες πρίν ἀπό τά Χριστούγεννα, στίς 17 Δεκεμβρίου, ἑορτάζει τούς Ἅγιους Τρεῖς Παῖδες καί τόν Προφήτη Δανιήλ. Οἱ Ἅγιοι Τρεῖς Παῖδες, Ἀνανίας, Ἀζαρίας καί Μισαήλ, ἐνισχυμένοι ἀπό τήν πίστη τους στόν Ἀληθινό Θεό, μέ θάρρος ἀπαράμιλλο βάδισαν μέσα στήν φλεγόμενη κάμινο χωρίς φόβο καί ἐ-ξῆλθαν ἀπό αὐτήν ἀβλαβεῖς δοξάζον-τας τόν Θεό. Τό θαῦμα αὐ-τό τῆς σωτηρίας τους προ- εικονίζει τό Μέγα θαῦμα τῆς Γεννήσεως τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ ἀπό τήν Ἀειπάρθενο, τό ὁποῖο ἑορτάζουμε μετά ἀπό ἑπτά μέρες.

Τήν σύνδεση τοῦ ἑορτασμοῦ τῶν Ἁγίων Τριῶν Παίδων καί τοῦ Προφήτη Δανιήλ μέ τήν Μεγάλη Ἑορτή τῶν Χριστουγέννων, προβάλλουν καί αἰτιολογοῦν πολλοί Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας. Ἐνδεικτικά ἀναφέρεται ἡ ἄποψη τοῦ Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου στό βιβλίο «Συναξαριστής τῶν δώδεκα μηνῶν τοῦ ἐνιαυτοῦ» ὁ ὁποῖος σημειώνει γιά τόν Προφήτη Δανιήλ ὅτι «οὗτος ὁ μακαριστός Δανιήλ ὁ Προφήτης ἦτον ἀπό τή βασιλικήν φυλήν τοῦ Ἰούδα» καί ὅτι ἀπό νήπιον ὁδηγήθηκε σκλάβος στήν Βαβυλώνα καί «ἐκεῖ ἐπροφήτευσεν χρόνους ἑβδομήντα. Προέλαβε δέ τήν Γέννησιν τοῦ Χριστοῦ χρόνους τετρακοσίους ἑξή-κοντα». Σέ ἄλλο δέ σημεῖο ἀναφερόμενος στήν ἑορτή τονίζει «Τούτων τῶν τεσσάρων τήν μνήμην παρελάβομεν ἀπό τούς Θεοφόρους Πατέρες νά ἑορτάζωμεν, πρωτύτερα ἀπό ἑπτά ἡμέρας τῆς κατά σάρκα Γεννήσεως τοῦ Κυρίου καί Θεοῦ καί Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ. Ἐπειδή καί αὐτοί, ὡς νομίζω, ἦτον ἀπό τήν βασιλικήν φυλήν τοῦ Ἰούδα, ἀπό τήν ὁποίαν ἐκατάγετο καί ὁ Κύριος ἡμῶν κατά τό ἀνθρώπινον».

Παρομοίως, ὁ Γέρων Ἰωσήφ ὁ Βατοπαιδινός (+2009) ἐτόνιζε «Θαυμάσια ἡ Ἐκκλησία μας προβάλλει ἤδη ἀπό τά προοίμια τῶν ἑορτῶν τῶν Χριστουγέννων, τούς Τρεῖς Παίδας καί Δανιήλ τόν προφήτη, οἱ ὁποῖοι, ἄν καί δέν ἦσαν μέσα στό δένδρο τῆς γενεαλογίας τῶν προπατόρων τοῦ Ἰησοῦ, ἐν τούτοις κατηριθμήθησαντες αὐτό, χάριν τῆς ἐναρέτου ζωῆς των, χάριν τῆς φιλοθεΐας των καί ἰδίως χάριν τοῦ δράματός των, πού εὑρίσκομεν εἰς τόν βίο τους. Ὑπῆρξαν πραγματικά ἡ ἀναπαράσταση καί ἡ προαπόδειξη τοῦ τρόπου, πῶς ὁ Θεός Λόγος θά ἐπιδημήσει στόν κόσμον».

 

Ὁ Βίος τῶν Ἁγίων

Οἱ Ἅγιοι Τρεῖς Παῖδες γεννήθηκαν στίς ἀρχές τοῦ 6ου αἰῶνα π.Χ. στά Ἱεροσόλυμα, ἀνῆκαν στή φυλή τοῦ Ἰούδα καί κατάγον-ταν ἀπό βασιλική οἰκογένεια. Πατέρας τους ἦταν ὁ Βασιλιᾶς Ἐζεκίας καί μητέρα τους ἡ Καλλινίκη. Μετά τήν ἅλωση τῆς Ἱερουσαλήμ ἀπό τόν Βασιλιᾶ Ναβουχοδονόσορα, σέ ἡλικία 8 – 10 ἐτῶν, μεταφέρθηκαν αἰχμάλωτοι στή Βαβυλῶνα, μαζί μέ τόν φίλο τους Δανιήλ. Μέ μεσολάβηση τοῦ Δανιήλ, ὁ ὁποῖος εἶχε ἐν τῷ μεταξύ κερδίσει τήν ἐμπιστοσύνη τοῦ Ναβουχοδονόσορα μετά τήν ἐξήγηση τοῦ ἐνυπνίου του, οἱ Τρεῖς Ἅγιοι ἔλαβαν σπουδαῖα ἀξιώματα εἰς τήν δημόσια διοίκηση τῆς Βαβυλώνας καί ὀνομάστηκαν Σεδράχ, Μισάχ καί Ἀβδεναγῶ.

Δεκαοκτώ χρόνια μετά, τό 579 π.Χ., ὁ Βασιλιᾶς, ἀκολουθώντας τίς συνήθειες τῶν Βαβυλωνίων Βασιλέων, κατασκεύασε εἰκόνα δική του χρυσή μεγάλων διαστάσεων, ὕψους ἑξήντα πήχεων καί πλάτους ἕξι πήχεων καί κάλεσε ὅλους τούς ὑπηκόους τῆς ἀπέραντης Αὐτοκρατορίας νά τήν προσκυνήσουν. Γιά τούς παραβάτες τῆς ἐντολῆς γιά προσκύνηση τῆς εἰκόνας ἡ τιμωρία ἦταν μεγάλη, καθώς θά ἐρίπτοντο στήν κάμινο.

Οἱ Τρεῖς Παῖδες, ὡς πιστοί Ἰουδαῖοι πού ἦταν δέν προσκύνησαν τήν εἰκόνα τή χρυσή, τηρώντας εὐλαβικά τό Νόμο τοῦ Θεοῦ πού ἐπιτάσσει «οὐ ποιήσεις ἑαυτόν εἴδωλο, οὐδέ παντός ὁμοιώματος …  Οὐ προσκυνήσεις αὐτοῖς, οὐδέ μή λατρεύσεις αὐτοῖς». Τό γεγονός αὐτό κατήγγειλαν στό Βασιλιᾶ, σύμφωνα μέ κάποιες πηγές Χαλδαῖοι ἀξιωματοῦχοι, οἱ ὁποῖοι ἐπιζητοῦσαν εὐκαιρία νά διαβάλουν τόν Δανιήλ καί τούς Τρεῖς Παῖδες. Ὁ Βασιλιᾶς ἐκνευρισμένος διέταξε νά παρουσιαστοῦν  μπροστά του. καί ἐκεῖνοι ἀφοῦ παρουσιάστηκαν δέν ἀρνήθηκαν τήν κατηγορία, οὔτε ζήτησαν ἐπιείκεια, ἀλλά δήλωσαν τήν πίστη τους στόν ἀληθινό Θεό. Ὀργισμένος τότε ὁ Βασιλιᾶς διέταξε νά πυρώσουν περισσότερο τήν κάμινο καί νά τούς ρίξουν σέ αὐτή. Ὅπως μαρτυρεῖ ὁ Βασίλειος Μαντζουρανέας στό κείμενό του μέ τίτλο «Βίος καί Πολιτεία τῶν Ἁγίων τριῶν παίδων» «ἡ διαταγή ἐξετελέσθη. Ἡ κάμινος ἐξεκαώθη ἑπταπλασίως. Οἱ δέ Τρεῖς Παῖδες, Ἀζαρίας, Ἀνανίας καί Μισαήλ ὁδηγήθηκαν δέσμιοι πρός αὐτήν, ἀλλά δέν ἐχρειάσθη καμμία ἀνάγκη νά τούς ρίψουν ἐντός της καμίνου, διότι μόνοι των καί μετά πολλῆς προθυμίας …ἔσπευσαν νά εἰσέλθουν, ὑμνοῦντες καί εὐλογοῦντες τόν Κύριο. Τό μέγα θαῦμα συνετελέσθη καί οἱ φλόγες δέν τούς ἄγγιζαν καθόλου, ἀντιθέτως κατέκαυσαν τούς βασιλικούς φρουρούς πού προσπαθοῦσαν νά πυρώσουν περισσότερο τήν κάμινο.

Ὅταν εἶδε τό θαῦμα ὁ Βασιλιᾶς πλησίασε τήν κάμινο καί διέκρινε τέσσερις ἄντρες μέσα σέ αὐτή. Ταπεινωμένος τούς κάλεσε νά βγοῦν ἔξω ἀπό αὐτή καί ἐνημερώθηκε ὅτι ὁ τέταρτος ἄνδρας πού εἶχε δεῖ ἦταν Ἄγγελος τοῦ Θεοῦ πού τούς προφύλαξε ἀπό τήν πυρά. Ἐντυπωσιασμένος ἀπό τό Μέγα θαῦμα, ἔσκυψε μπροστά τους καί διακήρυξε ὅτι  «οὐκ ἔστι Θεός ἕτερος, ὅστις δυνηθήσεται ρύσασθαι οὕτως».

Στή συνέχεια τούς ἀπέδωσε περισσότερα ἀξιώματα καί τούς κατέστησε ἐπικεφαλῆς ὅλων τῶν Ἰουδαίων. Γιά τό τέλος τῶν Ἁγίων δέν ὑπάρχουν ἀσφαλεῖς μαρτυρίες. Πιστεύεται ὅτι ἔζησαν πολλά χρόνια καί κοιμήθηκαν εἰρηνικά, ἐνῶ σύμφωνα μέ ἄλλη πηγή ἀποκεφαλίστηκαν ὅταν στό θρόνο τῆς  Βαβυλώνας ἀνῆλθε ἄλλος Βασιλέας ὁ ὀνομαζόμενος Ἀττικός. Παρά τόν ἀποκεφαλισμό οἱ κεφαλές των ἐπικολλήθηκαν ξανά στό σῶμα των, ἐκοιμήθηκαν καί ἀναστήθηκαν κατά τήν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου.

Οἱ Τρεῖς Ἅγιοι Παῖδες τιμοῦνται ὡς Προστάτες τῆς Πυροσβεστικῆς Ὑπηρεσίας Κύπρου, καθώς καί τοῦ Πυροσβεστικοῦ Σώματος Ἑλλάδος.

 

Ἱερόν παρεκκλήσιον, ἀφιερωμένο στούς Ἁγίους Τρεῖς Παῖδες καί στόν Προφήτη Δανιήλ βρίσκεται στήν κατεχόμενη κοινότητα Σύγκρασης Ἀμμοχώστου. Ἐκεῖ, στίς πλαγιές τοῦ ὑδατοφράκτη σταματοῦσαν οἱ Πιστοί νά ἀφήσουν τά τάματά τους, νά πάρουν ἁγίασμα καί νά ζητήσουν τή βοήθεια τῶν Ἁγίων. Ἐρειπωμένο σήμερα τό ἐκκλησάκι, μᾶς καρτερεῖ νά ξαναλειτουργήσουμε σέ μία ἐλεύθερη πατρίδα. Μέχρι τήν ἡμέρα τῆς ἀπελευθέρωσης καί ἐπιστροφῆς, καρποφορούντων πιστῶν κατοίκων τῆς Σύγκρασης, ἀνεγέρθηκε μικρό ἐκκλησάκι στόν Ἅγιο Θεόδωρο Σκαρίνου, ἀφιερωμένο στούς Ἁγίους τρεῖς παῖδες καί τόν Προφήτη Δανιήλ.

Γιώργος Γεωργίου

 

ΕΟΡΤΗ ΑΓΙΩΝ ΤΡΙΩΝ ΠΑΙΔΩΝ

Αγαπητοί συγχωριανοί, αγαπητοί Συγκρασίτες και φίλοι του χωριού μας,

Στις 17 Δεκεμβρίου, ημέρα που εορτάζουν οι Άγιοι Τρεις Παίδες (Ανανίας , Αζαρίας και  Μισαήλ ) μαζί με τον Προφήτη Δανιήλ, η μνήμη μας μάς οδηγεί στο χωριό μας, τη Σύγκραση Αμμοχώστου και στο μικρό γραφικό εκκλησάκι των  Αγίων Τριών Παίδων, των Αγιών Παιδκιών , πλάι στον υδατοφράκτη, τη χαβούζα μας. Εκεί κάθε 17 του Δεκέμβρη μαζευόταν όλο το χωριό καθώς και πλήθος πιστών από τα γύρω χωριά  για να εορτάσουμε τους Άγιους Τρεις Παίδες, να προσκυνήσουμε και να πάρουμε λίγο από το αγίασμα που ανέβλυζε στη σπηλιά κάτω από το εκκλησάκι. Εκεί , όπου τα τάματα των πιστών προσκυνητών κρεμόντουσαν στα κλαδιά των παρακείμενων δέντρων, στο όμορφο φυσικό περιβάλλον με τα κυπαρίσσια στο σχήμα της Κύπρου.

Μισοχαλασμένο σήμερα το εκκλησάκι, περιμένει βουβό  την άγια μέρα της επιστροφής, την ημέρα που θα ξανασημάνει  το σήμαντρο του καλώντας μας για μια νέα λειτουργία σε ένα τόπο ελεύθερο και ειρηνικό. Ελπίζουμε και ευχόμαστε  να είναι σύντομος ο χρόνος αυτός της αναμονής και να μας αξιώσει ο Θεός να πορευτούμε ξανά ελεύθεροι στο εκκλησάκι μας.

Μέχρι την απελευθέρωση, το νέο εκκλησάκι των Αγίων Τριών Παίδων στον Άγιο Θεόδωρο Λάρνακας, που κτίστηκε με τις ευλαβικές χορηγίες πιστών συγχωριανών μας, μας προσφέρει τη δυνατότητα να εορτάζουμε ξανά όλοι μαζί τους Άγιους Τρεις Παίδες, εις ευλαβική ανάμνηση των προ του 1974 εορτασμών. Για το σκοπό αυτό, με μέριμνα του Πανιεροτάτου Μητροπολίτη Τρεμιθούντος και Λευκάρων κ.κ. Βαρνάβα, θα τελεστεί θεία λειτουργία το πρωί του Σαββάτου 16 Δεκεμβρίου 2017, στο εκκλησάκι αυτό και θεία λειτουργία στον ιερό ναό Αγίου Θεοδώρου Τήρωνος στις 17 Δεκεμβρίου. Παρακαλούμε όλους όπως παραστούν και αξιοποιήσουν  την ευκαιρία για θρησκευτικό και εθνικό αναβάπτισμα, για ενίσχυση της θέλησης και πίστης για επιστροφή στη Σύγκραση.

ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΥΓΚΡΑΣΗΣ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΥ